Socrative
A következő
bejegyzésemben egy nagyon érdekes, számomra eddig ismeretlen weboldalról, a
socrative.com-ról fogok írni. Csakúgy, mint előző bejegyzéseim „szereplői”, a
socrative is a tanítást igyekszik segíteni, érdekesebbé tenni, és remek
ötleteket adhat a tanároknak.
A socrative.com
weboldal egy internetes kvíz készítő, amit regisztráció után használhatunk.
Tanárként és diákként is bejelentkezhetünk,státuszunktól függően. Fontosnak
tartom leírni, hogy az oldal használata minimális angol tudást igényel. A
felület könnyen kezelhető, egyből a kezdő oldal felajánlja nekünk, hogy
készítsünk kvízt, így nem tudunk eltévedni.
A create quiz felületre kattintva kiválaszthatjuk, hogy milyen
fajtájú feladatot szeretnénk készíteni, van több választós, igaz hamis, és
rövid választ igénylő feladattípus is, hasonlóan az interaktív táblához. A
tanároknak lehetőségük van a feladatokat egy saját tanteremben
elkészíteni és közzétenni, így csak azok a tanulók juthatnak hozzá a
tesztekhez, akik az online felületen kialakított tanterem nevét és kódját is
ismerik. A beállítási lehetőségek többféle alkalmazási módot tesznek lehetővé,
hiszen akár számonkérésnek is használhatjuk a teszteket, mivel minden tanuló a
saját neve alatt oldja meg a feladatokat, azonban az anonimitás opciót választva
gyakorló, összefoglaló feladatokat is készíthetünk.
A továbbiakban általam
készített kérdéseken, feladatokon keresztül fogom bemutatni a socrative.com alkalmazási lehetőségeit. Az általam
készített kérdések Madách Imre Az ember tragédiája című művéhez, irodalomórára
szánt összefoglaló feladatként használhatók.
![]() | ||
1.kép |
Az első képen egy olyan kérdés látható, amire a diákoknak röviden, egy-két szóval kell válaszolniuk. Látható, hogy több válaszlehetőséget is hozzá lehet adni a kérdéshez, ezen felül képet is lehet hozzá csatolni, ami nagyon hasznos lehet például olyan művek esetén, amelyekből film vagy színházi előadás is készült.
![]() | ||
2.kép |
A második képen egy olyan feleletválasztós feladat látható, ahol több válaszlehetőség közül kell kiválasztani a helyeset. A válaszlehetőségek számát mi magunk határozhatjuk meg, és bár ez a képen nem látszik, ide is feltölthető akár kép is.
![]() | ||
3.kép |
A harmadik feladat nagyon egyszerű, egy állításról kell eldönteni, hogy igaz, vagy hamis. A tanárok előre bejelölhetik itt is, hogy igaz-e az állítás vagy nem, ez is ellátható képpel, sőt magyarázattal is.
Természetesen a felsoroltakon túl is számtalanféle feladat készíthető, sőt a diákoknak is kiadhatjuk, hogy készítsenek egymásnak érdekes, kreatív kvízeket. Az oldal nagy előnye, hogy akár okostelefonról vagy tabletről is használható, így azokban az iskolákban is könnyebben hozzáférhető, ahol nincs elérhető számítógép az iskolában. Engem a weboldal kicsit az interaktív táblához készíthető kvízekre emlékeztetett, miközben készítettem a feladatokat, de a socrative.com nagy előnye, hogy nem kell hozzá külön szoftvert letölteni és táblát használni, sőt a diákok is könnyebben meg tudják találni, és a tanároknak is több beállítási lehetőség áll rendelkezésére.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése